حق حبس براي مهريه

مجتمع حقوقي صدف ارائه دهنده برترين راه كارهاي حقوقي-مشاوره حقوقي تلفني رايگان توسط وكلاي پايه يك دادگستري 16-66567311-021

حق حبس براي مهريه

۲۲۳ بازديد

16 الي 66567311-021

وكيل خانواده. وكيل طلاق. وكيل پايه يك دادگستري


حق حبس نكته‌اي است كه در مساله مهريه وجود دارد و اگر دختر خانمي قبل از اولين رابطه زناشويي از روابط زناشويي ممانعت كند و به همسرش بگويد تا مهريه‌ام را نداده‌اي خودم را در اختيار تو قرار نمي‌دهم. اين موضوع تحت عنوان حق حبس در ماده ۱۰۸۵ طراحي شده است.
زيرا حق حبس به اين معناست كه تا زماني كه مهريه داده نشده زن از تمكين جنسي خودداري مي‌كند. اما بعد از روابط زناشويي حق حبس زن زايل مي‌شود و زن از اين طريق نمي‌تواند به مهريه دسترسي پيدا كند و بايد از طريق مواد ديگر قانوني مهرش را به اجرا بگذارد.
اساس خانواده در اسلام بر صلح ومحبت بنا شده است ولي قواعد اسلام به اين اكتفا نكرده و روابط صحيح خانوادگي را به دقت تبيين كرده‌اند. قوانين خانواده در كشور ما نيز بر همين اساس حقوق خانواده را تشكيل داده و راهكارهاي دقيقي براي محافظت از آنها و از آن جمله مهريه كه يكي از اساسي‌ترين حقوق مالي زوجه است مدنظر قرار داده‌اند. نكته مهم اينجاست كه اعضاي خانواده در كنار اينكه بايد از حقوق خود آگاه باشند بايد حيطه روابط خود را بر مدار اخلاق سامان دهند تا ايجاد اختلافات به حداقل كاهش يابد.


براي دريافت مشاوره تخصصي با بهترين وكيل ها با ما تماس بگيريد

مشاوره رايگان حقوقي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.